L.O.V.E. B.E.G.I.N

L.O.V.E. B.E.G.I.N

Monday 7 January 2013

::Ready for confinement!::

assalamualaikum semua...
diam x diam da dekat 40weeks da..
 n dis wednesday is my due date..9january 2013...wahhhh..cepattnye masa berlalu kan..mmg preggy kali ni x terasa..kejap jek da dkt nk bersalin rupenye...n nuha will be a big sister soon..=)
entry kali ni aku nk share psl berpantang..persiapan ape yg aku buat utk "berpantang kali ni"...wah semangat pulakk kan nk berpantang..
hehe..based on experience dlu..aku pantang biase2 jek..hee..biase2 pon 44 hari jgk la without miss aku mandi air serai wangi n segala daun tu..(tq to hubby, my mom, n mil) yg mengusahakn segala daun2 tu, mkn jamu asli yg my mom bw dr kampong..fresh from mak bidan..dis time xtau la kene mkn yg tu lg ke x...kdg2 aku skip jgk mkn jamu rempah tu...nk kene bancuh dgn air n gentel kecik2 jd cm taik kambing tu..hamekk..sekali cair jamu tu dlm mulut..tuhan jela yg tau rase nye camane..huhuu...tu yg skip jugak tu kdg2...tp bile mak aku tanye jamu mkn tak..aku ckp makannnn jek...(ampunnn makk...hehehe)...
so utk confinement kali ni..aku da beli set berpantang amway..beli dkt klinik an nur jek..hubby ckp beli jela trus..senang nnt..aku tanye jgk beberapa pendapat org yg dah pkai set ni..diorg ckp ok..aku tgk set die pn complete...so aku decide beli yg amway punye...price die rm293...
settle bab set berpantang...
persiapan aku yg kedua pulak...aku beli set utk menyusu shaklee...ramai org dok ckp kalau mkn ni boleh dpt stok susu yg byk2...aku byk jgk bca testimoni..sume ckp ok..n my SIL sndiri pn mkn shaklee ni n die ckp hasil die best sgt...milk booster sgt...x sbr rasenye nk buat stok byk2...(moga Allah swt permudahkan)
so aku pn dgn gembirenye beli lah supplement shaklee ni yg boleh kate byk gk la bilangan pil yg nk kene aku mkn time confinement nnt..fuhh...moga ummi kuat semangat ya demi nk menyusukn adik baby...papepn ummi akn cuba berusaha...selebihnya cuma mampu berdoa moga Allah swt permudahkan segalanya..aminnn..
so utk menguatkn lg persediaan mental, aku baca lg buku yg aku dpt kt klinik pakar wanita annur psl breastfeeding...hopefullly kali ni aku dpt hadapi dgn lebih tenang dan sbr...(igt kene think positif n go with d flow..)..=)


ok la...ni gmbr set berpantang amway yg aku beli tu...nnt kalau aku da guna..will share kesannye dgn bakal2 mom to be ya...

i love that book...."breastfeed with confidence"



ni lah supplement for milk booster...moga berjaya..price utk supplement ni rm288..beli through online jek...raihan vita shop x silap...tp byk jek org jual supplement ni...

ni stok susu time nuha dlu...rinduu nk buat stok byk2 lg..
moga Allah swt permudahkan semuanya...amin...

ok dear..got to go..need to rest...
pray for me n wish me luck...
happy confinement n 
wassalam.....
=)



No comments:

Post a Comment