L.O.V.E. B.E.G.I.N

L.O.V.E. B.E.G.I.N

Monday 7 January 2013

Pengalaman Di Labor Room

Assalamulaikum semua...
lama tak tulis entry ...
memandangkan my wife akan bersalin this week or next week...
so nk cite, pengalaman kat labor room..

tapi rasa RAMAI SGT KAT LUAR SANA ADA PENGALAMAN ni..but just nk share
KEBESARAN ALLAH yg aku lihat sendiri...

di pendekkan cerita, aku menemani dkt labor room, after doc fatimah pecahkan water bag my wife at 5.30pm on that day, my wife mula lah start sakit kuat...
dlm pukul 6.30pm contraction kuat,...
tapi yg bestnya, ada mesin yg boleh detect contraction ni...
bila aku tgk nk signal dah start nak aku pun ckp kat my wife, cpt pegang tangan abg kuat kuat,
contraction dtg..hehehe

at last, buka dah 10 cm n all nurse n doc ready, my wife pun start push...doc pun panggil aku tgk rambut bby dah nampak.....my wife push lagi...n doc pun kata..."Assalamualaikum syg---Selamat dtg ke dunia"...

apa yg aku lihat...PERTAMA---bby muka mmg SUJUD ke bawah...ini membuktikan sejak lahir kita tetap sujud kepada pencipta kita..Allah SWT.....KEDUA, bby mula2 akan pusing kanan n pas tu kiri...Kira bagi SALAM dkt malaikat raqib dan atid....walaupun dari segi sains ada explaination why bby react this this, but aku melihatnya sebagai KEBESARAN ALLAH yg sgt menakjubkan...

Anak kedua yg akan lahir dlm minggu ni atau next week, my wife request utk RAKAM kelahiran ni...If Allah izinkan, aku akan rakam kan utuk kenangan kami sekeluarga...

Lain org lain pengalaman dan lain pandangan...happy parenthood life to all new parent kat luar sana..

wassalam...

2 comments:

  1. adanya suami di sisi waktu isteri nak bersalin, dari contraction sampai bersalin, kata- kata semangat suami, pelukan suami, suami yang tak kisah tangannya digenggam kuat oleh isteri waktu menahan sakit contraction, waktu nak push semua tu....mmg sgt2 bermakna...

    ReplyDelete
  2. bukan setakat kena genggam tangan, tapi kena gigit sampai nk luka...sakit nk bsalin lg sakit kot.....tak apa lah...

    ReplyDelete