L.O.V.E. B.E.G.I.N

L.O.V.E. B.E.G.I.N

Thursday 21 June 2012

::QuEeN CoNtRoL::

 
......aSsaLaMuaLaikUm SeMuA...
Mlm tadi sambil buat kerja n tgk tv, program semanis kurma, ala talk show yg hos dia ustazah siti nurbahyah n ustaz wan akasyah tu....tajuknya "raja suami" ke apa..alamak..memory lapse pulak...tapi kita main topik dia kira "Queen Control" lah....ada 1 ustaz n ifah raziah as ahli panel jemputan...mcm mcm yg dia org share n diccuss..bagi pandangan peribadi aku sendiri,mungkin tak semua setuju.. as long suami n isteri boleh bertolak ansur, tak timbul kot isu queen control atau king control...mcm life aku suami isteri, after married, my wife pregnant..tahulah org mengandung, tak larat sgt...so aku tolonglah jugak wat kerja mana yg boleh...after bersalin pun sama...mcm mcm benda nk kena buat...so suami kena lah tolong jugak...sebab bagi aku kalau semua isteri nak buat pengsan kot dia, jaga anak, susukan anak, basuh baju, masak, kemas rumah n etc....kalau aku pun mahu pengsan..cth.. bab susu memang wife aku yg expert, perah, storage, label, packing n yg berkaitan dgnnya...tapi aku intai2 mcm mana dia buat...so aku tahu jugaklah skt2, nk strorage susu, label, panaskan susu...bolehlah.....dulu kalau makan anak pun, wife aku yg buat...so aku intai jugak...now, aku kira expert jugak lah kalau nak buat makanan anak tu...mcm mcm resepi dah di cuba,,chewwahhh...poyo aje...tapi yg sedihnya nuha still tak berapa nk makan....walid masak tak sdp ya nuha...aduyai...berbalik kpd isu queen control...kalau bab baju dlm keluarga kami, baju2 kami berdua wife aku yg akan basuh, tapi kalau baju anak aku yg basuh....delegation of work..principles of management sgt...hahahaha...tapi kau sidai baju, aku lebih suka aku yg sidai...tak malu ke jiran jiran nampak aku yg sidai...bukan apa, kalau perempuan nk sidai baji kat luar kena jaga aurat semua, pakai tudung, baju lengan panjang ...mcm prof muhd kamil ckp, selalu perempuan jaga aurat tapi kdg2 sidai baju tak jaga aurat..kalau dosa suami jugak yg nk tanggung...ala jiran2 aku pun semua suami dia yg sidai baju...ok aje...yg penting isteri kena hormat suami dan suara isteri tidak boleh lebih tinggi dari suara suami...tolong menolong dlm rumahtangga tak apa...tak ada istilah queen control atau king control...

1 comment:

  1. setujuuuu...yg penting isteri tau batas dan haknya...dan sntiasa hormat suami...x slh tolonh menolong dlm rumahtangga...rasulullah pn tolong isterinya...yg pntg rumahtabgga bahagia dan dua2 gembira...

    ReplyDelete