L.O.V.E. B.E.G.I.N

L.O.V.E. B.E.G.I.N

Monday 25 June 2012

::weird vs true::

aSSalaMualaikum..
ketemu lg utk entry kali ini...
aku nk cite apa yg terjadi dkt aku sejak 6 minggu ni...seperti yg semua dk ketahui insyallah kami akan mendapat anak ke 2 tahun depan.EDD Jan 2013..sejak weeks 5 wife aku dah dpt muntah n pening2...berbeza dgn 1st pregnant..start mabuk2 weeks 9 n settle weeks 13...chewahh..ingat lg..hahaha
selalunya pening2, muntah2, sakit2 perut n etc berlaku weeks 8 n settle weeks 12...normal case..but setiap org berbeza n setiap pregancy juga berbeza..this time, aku kesian dkt my wife n my lil princess nuha...kalau my wife truk mabuk2, muntah2 n sakit2 perut, HOW nuha??? kesian dkt dia..nuha kalau nk tidur, menyusu memang cari ummi dia lah...so..aku byk berdoa kpd Allah SWT... "Ya Allah, apa apa kesakitan dan kesukaran org mengandung yang akan ada pada isteriku, aku pindahakan kepada diriku, aku ikhas dan redha untuk menerima n merasainya"...itu permintaan ikhlas dr ku...if wife aku sihat, senang dia nk care my lil princess...2 hari selepas tu, aku mula rasa loya loya, sakit kepala n etc...weeks 7 wife aku pregnant, aku ada jugak muntah a few times, sakit kepala n paling tak tahan, sakit perut sgt sgt...masuk angin n gastrik padahal aku tak ada masalah gastrik...loya loya berlaku dlm seminggu 2 aje...tapi bab sakit perut n gastrik still sampai hari ini...dah masuk 6 minggu...sakit wooo.....this week my wife dah 12 weeks, harapnya semuanya settle seminggu 2 ni..my wife still ada loya2, pening n kdg2 sakit jugak perut...tapi dia kata perut dia kurang sakit x sakit mcm 1st pregnant dulu...semua yg berlaku agak weird tapi itu true strory...mungkin hanya satu kebetulan...hanya Allah SWT yg lebih mengetahui....wassallam...

No comments:

Post a Comment