L.O.V.E. B.E.G.I.N

L.O.V.E. B.E.G.I.N

Sunday 1 July 2012

::suPriSe + deCo^2 bErSaMa Eric::

Assalamualaikum...
entry kali ni aku nk cerita pasal suprise n deco yg aku buat for hubby...hehe..preggy dis time lain sgt dgn nuha...sbb kali ni aku suka sgt baca majalah pasal interior design ni...adela 2 majalah aku bli 1) Majalah Apartment n satu lg Impiana...
bile aku baca majalah tu lglah aku berkobar2 nk mendeko bilik tidur aku ni utk jadi lebih cantik dan selesa...so aku mula la atur strategy n plan...hehe...aku mula mencari konsep dan idea yg sesuai utk bilik tidur aku ni..dgn surf internet, mula survey cadar yg sesuai, langsir dll..
aku mulakan dgn pinjam kete ibu utk buat pegi bli barang2 semua...kire standby la...supaya nnt tggl buat n pasang jek semua...lps msuk jek elaun(jadik OKB jp..hee) aku trus pegi survey cadar..xtau nk beli yg mcm mana..nk beli cadar with quilt cover..atau nk beli yg trus siap dgn comforter...aku g survey kt jusco..compare price jean perry n akemi..tgk akemi lg mahal dr jean perry n color yg aku nk pulak xde...aku suka white sbb nmpk mcm hotel..mula2 tu pening jgk nk pilih color tp at last aku pilih white jgk...n combine with bantal kecik purple n pink...(mmg suke sgt la kan dgn kaler pink n purple nih)..mase survey2 tu aku x beli lg kt jusco...then g alamanda jumpa akemi yg price die lg murah dr yg aku tgk hr tu...aku pn trus grab...
so cadar da settle..
the next day aku ke nilai...igt nk pegi sorg jek tp hubby nk teman jgk...die takut aku penat..hurmm...untungg kan ade hubby...(gatal jp..kuikui)..so die temankan aku...mula2 aku g carik kedai langsir.. survey 3-4 kedai...msuk kedai yg 4 ade satu kedai yg aku suka langsir nye n ikut theme bilik aku...aku amek combine color creme n dark purple..n day curtain color creme...so aku xnk toleh kiri kanan da tgk kedai langsir lain sbb tkut menyesal n jumpa yg lg cntik...die siap jahit dlm 1 hour...smntara tggu aku pegi cari carpet...jumpa jgk carpet color hitam n grey macam yg aku nak..so aku beli satu yg besar n 3 yg kecik...cukup utk keluasan bilik aku...lps da settle aku pegi amek langsir kt kedai tu...ha ni die langsir yg aku beli n da siap pasang kt bilik aku..

ni la langsir yg aku ckp tu...kira boleh la kan...


then after aku da settle beli semua kt nilai...kira da 90% brg sume da beli..
then selasa aku nk pegi cari lampu tidur..pegi cari tp x jumpa yg cantik..hubby aku mengajar kt kliuc masa tu..then die ade break..die tnye nk pegi kedai lampu murah x dkt puchong..aku kate nak...then kami pegi n mmg murah giler kt situ..lampu cntik2 yg kristal sume 500-600 jek..aku rase kalau kt tmpt len mau ribu2...aku jumpa satu lampu tidur yg aku suka..white color..n kain die mcm kain baldu with ukiran kerawang2 ...aku suka...price rm69 sahaja...sekali lg da x suprise...sbb hubby aku da tgk..(sigh)..papepn thanks sbb bwkan..=)
lps pegi beli lampu, die ke kliuc semula mengajar n aku smbung mencari brg2 yg aku nk carik..
aku beli frame purple( gmbr bunga) mcm gmbr kt ats tu, saje nk dptkan mood fresh kan..hoho...
dan brg2 minor yg lain...so settle la semua pembelian barang..
tiba hari yg dinantikan...its wednesday...
hubby aku n my mother in law balik kg..
aku memulakan kerja2 mengemas after hntr nuha g school die..aku mula dgn buka cadar, lap kipas, dll...after dah siap, aku mula psg langsir..jenuh gak nk memasang sbb tggi..tp akhirnye berjaye jgk...lps tu aku mula psg cdr, gantung frame, n las sekali psg carpet..fuhhh...siap...mse tu da pukul 1...hubby aku ckp die da kt seremban..ha kelam kabut gk la..aku keluar n pegi beli sumthing for our candle light diner...n alhamdulillah sempat semuanya...
nilah hasilnye...tp maybe biase jek..n xlah cntik sgt...yg pntg hubby aku suka..=)






aku rasa happy sgt dpt buat semua ni untuk suami...moga kasih sayang kami lbh erat dan bahagia dunia akhirat....aminn

No comments:

Post a Comment